روايات

رواية أحببته عاجز ولكن الفصل الخامس عشر 15 بقلم نونا جمال

رواية أحببته عاجز ولكن الفصل الخامس عشر 15 بقلم نونا جمال

رواية أحببته عاجز ولكن البارت الخامس عشر

رواية أحببته عاجز ولكن الجزء الخامس عشر

رواية أحببته عاجز
رواية أحببته عاجز

رواية أحببته عاجز ولكن الحلقة الخامسة عشر

في صباح يوم جديد
تستيقظ نهال وتجد نفسها كل العاده نائمه داخل احضان جاسر تحاول أن تقوم من جواره
جاسر علي فين ياقلبي
نهال بخجل الله هو انت صاحي
جاسر ايوه صاحي من بدري لكن مكنتش عايز اقلق
نهال تنظر له بحب وخجل ثم تقول طيب ايه يلا بينا عشان عمو احمد
جاسر يلا بينا
تقوم نهال وتساعده ليجلس علي الكرسي
ويخرجه اللي ليجده احمد يجلس مع فريده
جاسر. بابا صباح الخير
احمد صباح الخير ياحبيبي تعاله
نهال صباح الخير يابابا
احمد بفرحه اخيرا لوحدك اهو
جاسر ايه يابابا جاهز
احمد يدوبك نفطر سوي وروح
جاسر لا احنا لازم توصلك امال فين حازم ووليد
احمد بحزن هو حازم معانا يابني
جاسر ينظر اللي فريده
فريده لسه مجوش ياجاسر
جاسر ازاي دا هاتي تليفوني كدا يا نهال لو سمحتي
نهال تقوم

 

 

 

احمد متتصلش بيهم يابني طلامه هما مش في بلهم يبقي مش فارق يبقي متتصلش بيهم
جاسر بس يابابا هما اكيد مشغولين في الشغل و غذلهم الوقت
احمد بي ابتسامه مكسوره مشغولين في الشغل اها علي اساس يابني معرفهمش
يمسك جاسر هاتفه
ليدخل كل من حازم ووليد وكل من هم يغني و يتطوح يمين ويسار
احمد اهو شايف يابني اللي الشغل واخد كل وقتهم
جاسر ينظر إليهم
احمد ايه كل دا يا حازم بيه هو دا اللي بقولك عليا امال لمه اسافر هتعمل ايه
حازم بخضه بابا
وليد اهلا ياعمي
احمد عم الدبب وانت ياحازم ماشي ماشي ياحازم أنا هعرف اربيك ازاي لوعه تكون فاكر لو أنا سفرت وانت هتعمل الي انت عايزه تبقي غلطان
جاسر حقق عليا يابابا ويوطي يبوس يديها وينظر اللي نهال نظره خبيثه
فريده وانا يا استاذ وليد
وليد أنا ايه
فريده كنت فين مش المفروض اني مسفره
وليد كنت كنت اها كنت مع حازم معلش ياحبيبتي
فريده معلش وحازم طيب ماشي مش وقته
ويرن جرس الفيلا
وتفتح نعمه
مديحه الحمد الله اني لحقتك
نهال طنط مديحه
احمد اهلا اهلا الست مديحه
مديحه اهلا بيك يا احمد بيه. كنت خايفه اجي القيم سفرت
احمد لا لسه اهو
مديحه اصل عملتم اكل يتخده معاك. وانت مسافر
احمد اكل

 

 

 

فريده يا طنط بابا هيكون قاعد في فندق الاكل في كتير وانا رايحه معا
مديحه بقي كدا
احمد لا لا طبعا هخده وممكن اكل منه دلوقت
تنظر فريده اللي ولدها بستغراب
جاسر بصوت وطي يقول اللي نهال الست مديحه شكلها دخله جامد
نهال اصبر انت بس وانا هوقفها
نهال امال فين اخواتي ياطنط
مديحه اخواتك في مدارسهم أنا قولت الحق احمد بيه و اشوفه وامشي علي طول
احمد دا انتي منورانه
نهال الحق انت بقي ياجاسر عمو احمد
جاسر واخد بالي
فريده تاني تقف بجوارهم هي ايه الحكايه
جاسر بي ابتسامه خفيفه وصوت واطي اصبري انتي بس
حازم هي ايه الحكايه. شكل الساحره الكبيره هتلف علي ابويا
وليد شكلها كدا ياصحبي
وبعد مدي تذهب مديحه
وكانت. الكل يستعد الي الذهاب اللي المطار لتوديع احمد
ويأتي خالد
احمد خالد جيت ليه
خالد ايه مش عايزني اجي وبعدين انا مسافر معاك
احمد ليه يابني ما بنتي فريده ماشيه معاك
خالد وانا ماشي وكدا كدا حاجز

 

 

 

 

وبفعل يذهبه وفريده تودع اولادها وتجعلهم امانه مع نهال هي تعلم جيدا كم هي تحبهم وتحب الاطفال
وبعد ذهبه اللي الطياره يذهبه جاسر ونهال والأطفال ووليد وحازم اللي المنزل
كان حازم يسوق السياره وبجواره وليد ويقول كدا الأمور هتكون اسهل كتير
وليد عندك حق ياصحبي يعني ولا فريده ولا عمي
ويذهبه اللي المنزل
وتعدي عدت ايام. وكانت نهال تمتحن وتهتم بي الاطفال وايضا بي جاسر وعلاجه
جاسر انتي تعبانه اوي نوقف العلاج لغايت ما تخلصي الامتحانات
نهال نوقف ايه لا. أنا اهو ماشيه كويسه في الامتحانات وعلاج لزم يتم كويس
الاطفال طنط نهال طنط نهال
نهال اهلا بي حبيبي. تعالي نقعد في الحديقه
بس قوله الي خالو جاسر
الاطفال يلا يلا يا خالو جاسر
جاسر حاضر ياحبيبي
وتجلس نهال تذاكر و حوليها الاطفال وجاسر يلعب مع اولاد اخته وكانت تنظر إليهم بسعاده
وكان جاسر سعيد جدا جدا بوجود الاطفال حوليها ويتمني أن يخلص اطفال كثير من نهال ويدعي ربه كثيرا أن يتمم شفائه علي خير
وبعد فتره يأتي حازم
حازم الله ايه الجمال دا انتم قاعدين هنا
جاسر اهلا ياحازم
حازم ازيك ياجاسر وينظر اللي نهال. ازيك يا نهال
نهال الحمد الله يااستاذ حازم
حازم استاذ ايه دا انتي
جاسر مرات اخوك مرات اخوك ياحازم
الاطفال عمو حازم بابا فين

 

 

 

حازم اهلا بي حبيبي ابوكم جي يا كتاكيت
جاسر الصغير يعني هو فين مش ماما قالته ميسبناش
حازم لمض انت ياجاسر لمض
جاسر ملكش دعوه بي حبيب خاله
حازم عشان علي اسمك يعني
سليا يلا يا جاسر نلعب حازم ايوه تسمع كلام اختك يلا يلا وانتي بتعملي ايه بقي يا نهال
جاسر نهال بتذاكر ياحازم تعامله نقعد جوه ونسبها
حازم لا لا اسيبكم انا واطلع ارتاح واخد دوش
جاسر ماشي ياحبيبي يلا
يطلع حازم. اللي غرفته و يذهب اللي البلكونه وينظر منها علي جاسر ونهال
ويقول ماشي يانهال ماشي
ويدخل يأخذ دوش ثم يخرج وينام علي السرير ويمسك هاتفه ويكلم صديقته ويتفق معها علي الخروج
وفي المساء
جاسر كان في السرير ايه يانهار الاولاد نائمه
نهال من بدري ياحبيبي
جاسر طيب ايه
نهال هروح اجهز ليك العشاء
جاسر طيب متتاخريش عليا
وتذهب نهال اللي المطبخ اعداد الطعام وكانت تغني
وهي لا تعلم من خلفها
حازم الله الجميل هنا لوحده
نهال يخضع حازم
حازم بتعملي ايه لوحدك كدا
نهال بحضر العشاء لو سمحت ممكن تمشي
يقرب منها
نهال تتراجع اللي الخلف ابعد بقولك
حازم طيب اشوف هعملي ايه
نهال هصرخ ابعد بقولك
جاسر ويقرب منها أكثر ويحاول أن يقبله
تحاول أن تبعد وثم تمسك شياء وتخبطه علي راسيه لينزف دم من رأسه
وتذهب مسرعه
حازم ورحمته امي ما هسيبك
تجري مسرعه نهال اللي غرفتها
جاسر في ايه في ايه يانهار
نهال بي ارتباك ابد بس قطه خوافتني

 

 

 

جاسر قطه
نهال ايوه هكون ايه و تترمي في حضنه وهي ترجف
جاسر طيب اهدي اهدي و يطبطب علي شعرها
و هديها
جاسر بطلع اللي غرفته ويغسل رأسه ماشي يا نهال أنا هوريكي ازاي تعملي فيا كدا هوريكي
وغير ملابسه ويرن هاتفه
وليد ايه يا عم فينك
حازم ايه انا اصلا مخنوق مش عايز اجي
وليد ايه الله ايه مالك
حازم اقفل اقفل هغير و كلمك
وفعل يغير ويذهب اللي وليد
وليد بضحك هستري انت عملت كدا و مخفنش تقول لي جاسر
حازم لا مش هتقوله و هتشوف هتجي هتجي
وليد اشرب اشرب
حازم يلا نشرب

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببته عاجز ولكن)

‫6 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!